رئیس بیمارستان علی اصغر شیراز گفت:بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) با هدف خدمت رسانی در زمینه بیماری کرونا ویروس و پذیرش موارد مشکوک به طور کامل از بیماران جراحی، داخلی و بیمارانی که مورد تنفسی نبوده اند تخلیه شده و ۱۵۰ تخت برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا آماده شده است.
کد خبر: ۸۲۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳ 27 February 2020

آخرین وضعیت بیمارستان معین کرونا در شیراز 

رییس بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) ادامه داد: در حال حاضر تعدادی بیمار مشکوک در این مرکز بستری و تحت مراقبت هستند و آزمایش های لازم برای تشخیص بیماری بر روی آنها انجام می شود، همچنین در صورت مثبت بودن آزمایش ها، موارد از سوی دانشگاه اعلام می شود.

دکتر درانی نژاد با اشاره به اینکه در هر نوبت کاری تعداد زیادی از افراد به صورت سرپایی به بیمارستان مراجعه می کنند که دچار سرماخوردگی یا آنفلوآنزا هستند و نیازی به ارجاع آنها به این مرکز وجود ندارد، ادامه داد: در هر نوبت کاری بیمارستان حدود یکصد بیمار سرپایی به این مرکز مراجعه می کنند و از این افراد تنها شاید تعداد انگشت شماری، برای مراقبت های بیشتر بستری می شوند.

شهرها قرنطینه نه؛ اما محدود می شوند

وزیر بهداشت گفت: به جای قرنطینه شهرها، در ستاد ملی مدیریت و مقابله با کروناویروس مقرر شد که محدودیت هایی برای عبور و مرور افراد مشکوک یا مبتلا به کووید۱۹ را اعمال کنیم.

دکتر «سعید نمکی» در حاشیه نشست ستاد ملی مدیریت و مقابله با کروناویروس در وزارت بهداشت با اعلام این مطلب، اظهار داشت: در ورودی بسیاری از شهرهای پرتردد، تیم های بهداشتی مستقر می شوند و با بررسی درجه حرارت بدن با استفاده از تب سنج های دیجیتال، موارد مشکوک یا مبتلا به کووید۱۹ را متوقف و به مدت ۱۴ روز قرنطینه می کنند از همه عزیزان می خواهم که این مطالب را به دیگران منتقل کنند تا شرمنده مردم شریف ایران نشویم.

تکلیف تعطیلی مدارس معلوم نیست

وزیر بهداشت در خصوص تعطیلی مدارس گفت: مقرر شد مدارس در مناطقی که موارد مثبت کووید۱۹ در آنها شناسایی شده اند، در یک دوره سه روزه تعطیل شوند البته تصمیم قطعی جمعه شب به خانواده ها اعلام خواهد شد.

دانشگاه ها تعطیل ولی اساتید سرکارند

دکتر نمکی تصریح کرد: در مورد دانشگاه ها با توجه به اینکه دانشجویان یک هفته به مسافرت و نزد خانواده های خود رفته اند، برای ما سخت است که تشخیص دهیم چه فردی آلوده است یا خیر، مقرر شد که دانشگاه های دولتی و غیردولتی به مدت یک هفته دیگر تعطیل شوند البته این تصمیمات باید بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی به امضا و تایید رییس جمهوری برسد و ابلاغ شود.

او ادامه داد: تعطیلی دانشگاه ها مشروط به حضور اساتید در محل کار خود ارائه دروس از طریق آموزش از راه دور به صورت مجازی است بنابراین دانشگاه ها تعطیل نیست و حتما اساتید باید در محل کار خود حاضر شوند و دانشجویان می توانند حاضر نشوند و آموزش ها را از راه دور دریافت کنند تا شبهه انتقال ویروس و آلودگی را در خوابگاه ها و کلاس های درس، نداشته باشیم و در مورد آموزش و پرورش نیز قرار شد برای روزهایی که دانش آموزان در مناطق آلوده برای آرامش خاطر خانواده ها و پرهیز از آلودگی، سرکلاس حاضر نمی شوند، حتما باید دروس به شکل از راه دور و با کمک صدا و سیما و فضای مجازی به آنها ارائه شود.

محدودیت در زیارت بفاع متبرکه

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در ستاد ملی مدیریت و مقابله با کروناویروس در مورد بقاع متبرکه شامل آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حرم مطهر رضوی(ع)، شاهچراغ(ع) و همچنین حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، امامزاده صالح(ع) و سایر بقاع متبرکه شلوغ مقرر شد که محدودیت ورود به حرم را اعلام کنیم و افراد فقط بتوانند از درون صحن و حیاط این اماکن، زیارت کرده و سلام بدهند؛ البته در وزارت بهداشت، پیشنهاد دیگری داشتیم، اما با اکثریت آرای حاضر در ستاد به این جمع بندی رسیدیم که فعلا در ورود به حرم محدودیت اعمال کنیم.

دکتر نمکی اضافه کرد: محدودیت به ورود به حرم در بقاع متبرکه به این شرط اعمال می شود که در بدو ورود به صحن و حیاط این اماکن، نکات بهداشتی از جمله آموزش های بهداشتی، نصب ماسک، ضدعفونی کردن دست ها و عبور بی وقفه زائران انجام شود و زائران نباید بمانند و تجمع کنند و خادمین نیز برای هدایت مردم از صحن و عدم توقف در یک محل، مستقر خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
اگر .فقط یک سال بابا فقط ک سال به زیارت نروند نه حضرت معصومه نه امام رضا نه شاه چراغ وووووووووووبدشان نمیاید .انها به کسی تلفن نکردند که اگر مردم نیایند ما بدمان می اید...... تازه به مرخصی می روند استحراحت میکنند .....شما دست از جیب مردم بردارید ....نگران ائمه نباشید ...........تعطیل کنید یک سال زیارت را به گردن ما شما ناراحت نباشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار